Zrůdnou víru řady lidí, že „zlepší svět zrušením nějakých jiných lidí“, se nedaří vykořenit. T.č. jí začíná i opakovaný pokus ex-senátora Martina Mejstříka završit Listopad (1989) jistým Antilistopadem, tedy omezením Listopadem obnoveného svobodného střetávání idejí.
Přestože snad nikdo
nezakazuje ideje a symboly demokracie kvůli opakovaně odsouzenému počínání
významných členů stran zvaných ´demokratické´, Martin Mejstřík a další vyvozují
povinnost trestat „propagaci komunismu (vč. kom. symbolů)“ kvůli opakovaně
odsouzenému počínání významných členů stran zvaných ´komunistické´.
Proč je třeba rozlišovat ideje komunismu
a činy ´ve jménu těch idejí´, se mohl Mejstřík dozvědět nejen při senátním
slyšení 31.5.2005. I v Černé knize komunismu,
shrnující zločiny, teror a represe, se píše: „Komunismus jako politická filosofie existuje po staletí, ne-li
tisíciletí. Nepoložil už Platon ve své Ústavě základy myšlence ideální
obce, kde by lidé nebyli zkorumpováni penězi a mocí a kde by vládla
moudrost, spravedlnost a právo? Nebyl tak význačný myslitel a státník
jako sir Thomas More, kancléř Anglie v roce 1530, autor slavné Utopie,
sťatý popravčí sekerou krále Jindřicha VIII, dalším předchůdcem této
myšlenky ideální obce? Utopické kroky se jeví jako dokonale legitimní coby
nástroj ke kritice společnosti. Účastní se na střetu idejí, kyslíku
našich demokracií…“
Na zásadách
rezignace na osobní majetek a na práci pro blaho všech byla zpočátku budována česká obec Tábor, a později byla
zřizována řada izraelských kibuců. Leninovi
sociální demokraté-bolševici se však na ´komunisty´ přejmenovali z jiných
důvodů.
Ty shrnul historik
Jan Slavík v knize Leninova vláda: Podle Lenina „nový název jednak vyjádří, že se bolševici pokládají za pokračovatele
strůjců pařížské komuny, jednak naznačí, že strana svými snahami směřuje ke komunistické
zásadě od každého podle způsobilosti, každému podle potřeby. Hlavní však
pohnutkou k změně byla Leninovi snaha – i názvem se oddělit od mírných
sociálních demokratů.“
Lenin a další se „od mírných“ oddělili důkladně. Přijali, Martine
Mejstříku, za svou Vaši myšlenku že zlepší svět „zrušením skupiny jiných lidí“.
Zrůdnosti nepáchali jen ve jménu idejí komunismu - „nám je dovoleno všechno,“ obhajovali je např. kyjevští
čekisté, „protože jsme poprvé v dějinách
pozvedli meč nikoli z důvodů zotročování a útlaku, ale ve jménu
universálních svobod a vymanění z otroctví.“
To je citát ze str. 81 knihy Jana Beneše Čas voněl snem. Na str. 96 je citát, jak zhodnotil nástup nové moci dva týdny po Říjnu (1917) Maxim Gorkij: „Lenin, Trockij a jejich soudruzi už byli zasaženi jedovatým virem moci. Skutečnost ověřená jejich poměrem ke svobodě tisku, osobní svobodě a všem právům, za jejichž vítězství vždy bojovali demokraté."
Žádné komentáře:
Okomentovat